Rubynet - Asiakkaan luottokumppani
Asiakkaillamme on hyvin erilaisia verkkoympäristöjä, mutta jokaista yhdistää yksi asia - ne ovat liiketoiminnalle kriittisiä. Yhteyksien pitää toimia luotettavasti, verkkojen pitää olla nykyaikaisesti rakennettu ja niiden pitää olla helppoja operoida. Tietoturva on myös erittäin tärkeässä roolissa niin aktiivisen suojauksen kuin näkyvyydenkin kannalta. Nämä asiat lähtevät jo arkkitehtuurista, mutta se ei pelkästään riitä - tarvitaan myös jatkuvaa kehitystä ja ylläpitoa.
Olemme huomanneet, että monissa ympäristöissä on paljon korjausvelkaa ja kehitykseen ei ole panostettu. Ongelmat eivät välttämättä ole aina asiakkaiden tiedossa, sillä he ostavat jatkuvaa palvelua ja luottavat siihen, että nämä asiat ovat kunnossa. Jatkuva palvelu ei kuitenkaan aina takaa sitä, että ympäristöstä pidettäisiin huolta. Korjausvelka ja kehityksen puute näkyvät usein vanhanaikaisina tietoturvattomina ratkaisuina, joissa on paljon ongelmia. Usein ei edes ymmärretä mistä ongelmat johtuvat ja samojen asioiden kanssa painitaan vuosia.
Miksi nämä asiat eivät sitten ole kunnossa? Valitettavasti syynä on usein kiire, resurssien puute ja osaamattomuus. Palveluntarjoajan puolelta aika kuluu tulipalojen sammutteluun, jolloin ollaan aina jäljessä, eikä päästä koskaan panostamaan kehitykseen. Ne vähät osaavat resurssit joita on käytettävissä revitään jokaiseen uuteen projektiin mukaan ja kaikki hoidetaan hutiloiden. Lopputulos uusienkin implementointien osalta on se, että asioita ei ole ehditty miettimään kunnolla, järjestelmiä ei ole optimoitu eikä kaikkia ominaisuuksia otettu käyttöön.
No mitä jos pyydetään laittamaan asiat kuntoon? Tämä ei tunnu olevan enää sitä ydinbisnestä. Ei ole osaavia resursseja käytössä ja jos kuin ihmeen kaupalla sellaiset onnistut kehitystehtäviin saamaan tarvitset useamman henkilön eri osa-alueilta, koska on päätetty että verkkokaveri tekee verkkohommia ja palomuurikaveri tekee palomuurihommia. Lisäksi tarvitaan näiden välille tulkki ja liuta managereita valvomaan, että asiat etenee. Ketterää ja edullista eikö?
Rubynet on perustettu, koska haluamme tarjota apua näihin havaitsemiimme ongelmiin. Ymmärrämme asiakkaidemme haasteet ja kuinka asioita pitäisi tehdä. Olemme asiakkaan tukena niin, että investoinneista saadaan kaikki irti ja järjestelmät toimivat luotettavasti. Pidämme huolen, että kaikki rakennetaan parhaalla mahdollisella tavalla ja että ympäristö on helppo operoida. Ketterä ja kevyt organisaatiomme mahdollistaa nopean reagoinnin. Olemme asiakkaan luottokumppani ja usein toimimmekin asiakkaan lippalakki päässä.
Rubynet on työntekijöiden itselleen perustama yritys. Omistajina on eri alueiden huippuasiantuntijoita pitkällä ja laajalla kokemuksella mahdollistaen erittäin monipuolisen tekemisen. Perustimme yrityksen, joka keskittyy siihen mikä on tärkeää. Tavoitteenamme on olla arvostetuin ja osaavin asiantuntijatalo Suomen markkinassa. Tämän saavuttamiseksi meillä täytyy olla alan huippuasiantuntijat, joten haluammekin olla työpaikka johon kaikki huippuasiantuntijat haluavat tulla töihin. Tämän tavoitteen olemme jo saavuttaneet.
Asiantuntijoillamme on hyvin monipuolinen tausta ja tämä on selkeästi meidän etumme. Omaamme kokemusta monista erilaisista tietoliikenne-, tietoturva- ja konesaliratkaisuista ja olemme päässeet toimimaan monissa erilaisissa tehtävissä vuosien varrella. Olemme toimineet erilaisissa rooleissa arkkitehtuurista palvelutuotantoon. Tämän takia meillä on hyvä käsitys siitä, mitä pitää huomioida parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. On ymmärrettävä kokonaisuutta, kuten miten erilaiset järjestelmät toimivat yhteen, nykyaikasia teknologioita, eri valmistajien tuotteita ja miten näitä pitäisi operoida, miten ne istuvat jatkuvaan palveluun ja mikä tärkeintä, on ymmärrettävä mikä on asiakkaalle kustannustehokkain ratkaisu.
Koemme, että perinteiseen palveluntarjoajamalliin on tulossa muutosta. Niin sanotut yhden luukun palvelut eivät tunnu kovin onnistuneilta. Asiakkaan suuntaan yritetään näyttäytyä niin, että koko palvelu tuotetaan yhden palveluntarjoajan toimesta. Todellisuudessa tämä iso palveluntarjoaja koostuu useammasta tytäryhtiöstä tai erillisistä yrityshankintojen kautta tulleista yksiköistä, jotka eivät ole koskaan integroituneet keskenään täydellisesti. Lopputuloksena on siiloutunutta ja huonoa palvelua.
Jotta asiakkaat saisivat parasta mahdollista palvelua, eri osa-alueita tullaan eriyttämään eri toimijoille. Saatetaan pitää pelkkä valvonta ja muutoshallinta palveluntarjoajan puolella, mutta kaikki muu asiantuntijatyö, jatkuva kehitys ja vaativampi ongelmanselvitys erillisen asiantuntijaorganisaation käsissä. Tässä me olemme vahvoja.
Olethan yhteydessä mikäli haluat kuulla lisää tarjonnastamme!